FANDOM

Wiki Ten artykuł to tylko stub. Pomóż Dziedzictwo Wiki, rozbudowując go.
Widelec, Wiedźma i Smok
Widelec wiedzma i smok
Główne
Autor Christopher Paolini
Angela Paolini
Ilustrator okładki John Jude Palencar
Wydawca Ang/USAlfred A. Knopf

PolWydawnictwo MAG

Tłumaczenie Paulina Braitner
Data publikacji 31 grudnia 2018 (USA)

16 października 2019 (Polska)

Liczba stron 208
Okładka Twarda
Cena 29 zł
Tomy
Poprzedni tom Dziedzictwo
Następny tom brak
Inne
Smok na okładce Vêrmund

Widelec, Wiedźma i Smok (tytuł oryginalny: The Fork, the Witch, and the Worm) - zbiór trzech opowieści stanowiący kontynuację cyklu Dziedzictwo. Książka jest wspólnym dziełem Christophera Paoliniego i jego siostry Angeli.

Zbiór opowiada losy głównych bohaterów po zakończeniu wojny z Galbatorixem i rozpoczęciu przez nich nowego życia. Pierwsze dwa opowiadania skupiają się na przygodach Eragona, Murtagha i Angeli, zaś trzecią stanowi przytoczona urgalską legendę o Ilgrze i smoku Vêrmundzie.

Książka w wersji anglojęzycznej została wydana 31 grudnia 2018 roku. W Polsce książka ukazała się nakładem wydawnictwa MAG 16 października 2019 roku, choć pierwotna data premiery zapowiadana była na pierwszy kwartał 2019 roku.

Opowieści wchodzące w skład książki

Każda z nich podąża i opowiada o różnych różnych historiach z punktu widzenia różnych bohaterów:
"Widelec" – krótka historia Jeźdźca i jego magicznego widelca.
"Wiedźma" – w rozdziale tym Angela dzieli się z Eragonem swoimi wspomnieniami zapisanymi w pamiętniku. W książce przytoczone są trzy z nich.
"Smok" – legenda opowiadająca o urgalskich zmaganiach z wielkim dzikim smokiem zwanym Vêrmundem, który siał spustoszenie na ziemiach należących do jednego z urgalskich plemion.