FANDOM

Wiki
Ten artykuł to tylko stub i wymaga rozbudowy bądź uporządkowania.
Wiki
EragonikonaNajstarszyikonaBrisingrikonaDziedzictwoikona

Katrina Ismirasdotter — córka Sloana i Ismiry. Zakochana w Roranie, który specjalnie dla niej udał się do pobliskiego miasteczka, by pracować u młynarza i zarobić pieniądze, dzięki którym mógłby zaręczyć się dziewczynie. Katrina ma szesnaście lat.

Historia

Po ataku Ra'zaców Roran traci dom, co uniemożliwia uzyskanie zgody ojca Katriny na ślub. Dlatego zaręczają się bez zgody Sloana. Gdy rzeźnik się o tym dowiaduje idzie do Ra'zaców i zdradza mieszkańców wioski. Przez jego informacje Ra'zacowie usiłują porwać Rorana, gdy im to się nie udaje, porywają Katrinę. Sam Sloan też zostaje porwany. Eragon przyrzeka Roranowi, że wraz z nim odbije Katrinę od Ra'zaców i ich zabije.

Po Bitwie na Płonących Równinach Eragon, Roran i Saphira wyruszają do siedziby Ra'zaców-Helgrindu i odbijają Katrinę z rąk wroga.

Gdy Eragon wraca z eskapady, Roran prosi go, aby w ciągu trzech dni udzielił ślubu jemu i Katrinie. Swój pośpiech tłumaczy tym, że jeśli się nie pospieszy, to kobiety będą miały inny powód do plotek. Eragon już wie że Katrina jest w ciąży.