FANDOM

Wiki
Ten artykuł to tylko stub i wymaga rozbudowy bądź uporządkowania.
Wiki
Dziedzictwoikona

Ilirea (za panowania Galbatorixa Urû'baen, czyli Miasto Smutku) — starożytne elfickie miasto, które przez około sto lat, podczas panowania Galbatorixa, było stolicą Imperium. Po zwycięstwie Vardenów i koronacji Nasuady przywrócono miastu jego dawne miano.

Opis

Stolica Imperium jest położona na żyznej równinie pełnej pól i okazałych dworów. Od północy miasto otacza rzeka Ramr płynąca w odległości paru mil od murów. Z zachodu i południa Ilireę osłaniają wzgórza i pagórki. Cechą szczególnie wyróżniającą miasto jest skalny nawis osłaniający miasto od ataków z góry, co miało znaczenie strategiczne podczas Du Fyrn Skulblaka, pozwalając elfom bronić się przed atakami smoków.

Miasto otaczają grube na 300 stóp (ok. 100 m) mury przerywane wieżami pełnymi stanowisk balist i katapult. W środku miasta pod nawisem znajdowała się imponująca cytadela Galbatorixa, w dużej mierze zniszczona podczas w wyniku śmierci króla.

W mieście dominowała ludzka architektura, korzystająca z elfickich wzorów. Z czasów przedimperialnych pochodzą m.in. ruiny zielonych iglic i podziemny tunel odkryty przez uczonego Jeoda, który prowadzi z przedmieść do wnętrza cytadeli; dzięki temu tajemnemu przejściu udało się wykraść ze skarbca Galbatorixa jajo Saphiry.

Historia

Miasto zostało zbudowane przez elfy, które nadały mu nazwę Ilirea. Podczas Du Fyrn Skulblaka zostało zniszczone przez smoki i opuszczone po zakończeniu wojny. Po jakimś czasie zasiedlili je ludzie, przybyli na czele z królem Palancarem, pozostawiając jego starą nazwę; wówczas ustanowili je stolicą królestwa Broddring i osadzili na jego tronie swego króla, Angrenosta. Mniej więcej w tym okresie miasto stało się siedzibą zakonu Smoczych Jeźdźców; rozkwitały w nim nauka oraz handel.

Podczas Upadek doszło do bitwy o Ilireę, w wyniku której zginął m.in. elfi władca Evandar, zaś Galbatorix wraz z Zaprzysiężonymi zdobyli miasto i nadali mu nową nazwę: Urû'baen, czyli Miasto Smutku.

Po około stu latach, u schyłku drugiej wojny Jeźdźców Vardeni starli się w krwawej bitwie z żołnierzami Imperium o panowanie nad Imperium. Odniósłszy zwycięstwo nad Galbatorixem, Vardeni koronowali Nasuadę jako nową władczynię Imperium. Przywróciła ona metropolii stare, elfickie miano Ilirei, zachowawszy jej status jako stolicy królestwa Broddring.

Zobacz też

Mapa Alagaësii
Du WeldenvardenTüdostenDu WeldenvardenDu WeldenvardenDu WeldenvardenAlagaësiaArdwenAroughsÂz RagniBeirlandBelatonaBullridgeCarvahallCerisCeunonCithríDalgonDaretDauthDolina PalancarDoru AraebaDras-LeonaEddaEldorEllesméraEoamFeinsterFlämFurnostGaenaGalfniGil'eadGóry BeorskieHedarthHelgrindÍlia FëonIlliumImperiumImperiumIsenstarOrthíadJezioro LeonaJietKirtanKościecKościecKuastaLithgowMelianNädindelNardaNíaNiedźwiedzi ZąbNinoraOceanOsilonParlimPetrøvyaPustynia HadarackaRamrReavstoneRekini ZąbRönaSílthrimSurdaTarnagTeirmTherinsfordToarkUdenUrû'baenUtgardVroengardWoadarkYazuacArchipelag beirlandzkiTronjheimKóstha-mérnaFarthen DûrAlagezja