FANDOM

Dziedzictwoikona

Fírnen - zielonej barwy smok, który wykluł się z ostatniego z trzech jaj wykradzionych przez Galbatorixa i odebranych mu przez Vardenów (z dwóch pozostałych wykluli się Cierń oraz Saphira). Jego Jeźdźcem jest Arya.

Wygląd

Łuski Fírnena mają lekko fałdowany kształt, na pierwszy rzut oka przypominając pióra. Są barwy zielonej i - podobnie jak łuski innych smoków - lśnią w słońcu. Oczy smoka są byrsztynowożółte. Ze względu na swój wiek, w momencie pierwszego spotkania z Eragonem i Saphirą (czyli w wieku ok. 5 lub 6 miesięcy) Fírnen jest jeszcze niewielkich rozmiarów, jest jednak dość duży i silny, by utrzymać na grzbiecie swojego Jeźdźca i swobodnie z nim latać.

Historia

Dziedzictwo

Po tym, jak Galbatorix zginął, Arya przeszukała jego zamek w poszukiwaniu Eldunari i smoczych jaj, więzionych przez byłego władcę. Elfka powróciła do sali tronowej z zielonym jajem schowanym bezpiecznie w skrzynce.

Niedługo później, po zajęciu przez Vardenów pozostałej części Urû'baenu, Arya niespodziewanie zniknęła i, oprócz paru zdawkowych listów wymienionych z Eragonem, nie dawała znaku życia. Po kilku miesiącach napisała mu list z prośbą o spotkanie. Przybyła na zielonołuskim smoku.

Fírnen był późniejszym partnerem Saphiry, lecz nie na długo, ponieważ jakiś czas po zakończonej wojnie wraz z Eragonem na zawsze opuściła Alagaësię.

Smoki w cyklu Dziedzictwo
Żyjące SaphiraCierńGlaedrFírnen
Martwe Bezimienny smokBid'DaumBeroanBriamEridorFundorGretiemHíradorIngotholdIormúngrJarnunvöskJuraLenoraMiremelOhen PotężnyOpheilaRoslarbSaphira IShruikanSmok MorzanaVanilorVervada