FANDOM

Ajihad — człowiek, następca Deynora na stanowisku przywódcy Vardenów. Jego przywództwo trwało piętnaście lat. Był dobrym przyjacielem Broma. Niegdyś służył u jednego z Zaprzysiężonych jako zarządca jego majątku, lecz żeby lepiej zarządzał sprawami pana, pozwalano mu na nieco więcej swobody, dzięki czemu zdołał uciec.

WyglądEdytuj

Ajihad jest ciemnoskórym, wysokim, dobrze zbudowanym mężczyzną. Posiada krótko przystrzyżoną, czarną brodę, czaszkę zaś ma łysą. Jego oczy spoglądają z powagą i przenikliwością. Gdy Eragon spotkał się z nim po raz pierwszy miał na sobie haftowaną, złotą kamizelę i purpurową koszulę.

HistoriaEdytuj

Wczesne lataEdytuj

Ajihad i jego córka Nasuada przybyli prawdopodobnie z pustyni hadarackiej. Możliwe, iż byli wyzwolonymi przez Broma niewolnikami. W swym życiu wódz ów spotkał się z Morzanem, dzięki czemu rozpoznał w Murtaghu głos ojca. Odbył też pojedynek z cieniem Durzą. Podczas tej potyczki zostawił na jego mieczu długą rysę.

W EragonieEdytuj

W Eragonie Ajihad przyjął Eragona i Saphirę do Tronjheimu. Był głównym autorem planu obrony w bitwie o Farthen Dûr.

Śmierć i pogrzebEdytuj

Zatem pokój z tobą, Eragonie Cieniobójco.

Zginął, gdy wpadł w zasadzkę urgali zaaranżowaną przez Bliźniaków. Nim padł raniony śmiertelnym ciosem zabił pięcioro urgali. Przed śmiercią zdążył polecić Eragonowi, by nie doprowadził do chaosu w szeregach Vardenów.

Dzięki życzliwości króla Hrothgara Ajihada pochowano na starożytnym cmentarzu krasnoludów w Tronjhiemie. Na krypcie widnieje napis napisany runami:

Niechaj wszyscy Knurlan, Ludzie i Elfy
Pamiętają
Tego człowieka.
Był bowiem szlachetny, silny i mądry
Gûntera Arûna

Poprzednik Pozycja Następca
Deynor Przywódca Vardenów Nasuada
Vardeni
Vardeni

Przywódcy: BromWeldonDeynorAjihadNasuada
Du Vrangr Gata: BliźniacyTriannaCarn
Rada Starszych: Jörmundur Sabrae ElessariUmerthFalberd
Dowódcy: EragonRoranJörmundurMartland RudobrodyEdricSand

Vardeni